divendres, 16 d’abril del 2021

EL MONSTRE DE COLORS: L'ALEGRIA.

HOLA FAMÍLIES!

Us ha passat alguna vegada que les vostres emocions estan descontrolades, fetes un embolic, i ni tan sols vosaltres sabeu com us sentiu? Això és el que experimenten sovint els petits i petites, una muntanya d'emocions que poc a poc han d'aprendre a identificar, a posar-li nom, a analitzar-les per a, més tard, arribar a gestionar-les de la millor manera possible.

Nosaltres, com a adults, tenim un major control dels nostres sentiments i emocions (i, fins i tot, de vegades ens costa!). És per això que tenim la responsabilitat de guiar als nens i nenes en la descoberta i gestió de les seves pròpies i, d'alguna manera, de les alienes.

Per això, ja fa unes setmanes que a classe estem engrescats en la història de "El Monstre de colors". En aquesta ens hem trobat amb un personatge que s'ha fet un nus d'emocions i ara li toca desfer aquest garbull perquè les emocions, totes juntes, no funcionen bé. En el conte, cada emoció té un color diferent que la representa i unes paraules que la descriuen. A més, ens hem fixat en quina expressió té la nostra cara i el nostre cos quan sentim cadascuna d'aquestes i hem parat atenció a quines coses ens fan sentir així. 

Ara, ja ens fem una idea de l'existència d'algunes emocions bàsiques: alegria, tristesa, por, ràbia, calma i amor. A més a més, sabem que algunes ens fan sentir millor que d'altres, però que totes són importants i és per això que no hem de rebutjar-les, sinó més bé aprendre a gestionar-les.

Aquesta setmana ens hem centrat en una de les emocions que millor ens fan sentir: l'alegria. Aquesta la associem al color groc, als moments de diversió que ens fan somriure!

Aquí teniu algunes imatges de com els vostres fills i filles han realitzar la manualitat que s'han portat a casa avui. Primer varem pintar el monstre, després el varen punxar (cada vegada millor i millor) i finalment varen pintar els tubs de cartró. Tot això de color GROC, clar!








I, com que tot això que impliqui emoció i motivació ens permet aprendre, hem escoltat la paraula ALEGRIA amb molta atenció. Així, entre tots/es, hem identificat els diferents fonemes que la composen mentre jo la escrivia en un paper. Després, cada nen/a ha copiat la paraula en la seva feineta. Cada vegada tenen més seguretat i es senten preparats per practicar el traç de les lletres, cadascú amb el seu ritme però tots i totes dins del procés natural d'aprenentatge de la lectoescriptura. 












Bon cap de setmana!👋

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada